Öğrenci ve başarı üzerindeki etkisi bilinen önemli bir diğer faktör ise öğretmendir. Akademik başarının artmasını olumlu öğretmen-öğrenci iletişimi sağlarken, başarısızlığın ve istenmeyen davranışların en önemli sebepleri arasında olumsuz öğretmen öğrenci iletişimi görülmektedir. Okulda gösterilen iyi ve kötü öğrenci davranışlarında ve öğrencinin akademik başarısında öğretmen-öğrenci ilişkisinin niteliği önemli etkiye sahiptir (Celep, 1997; Demirtaş, 1999; Sadık, 2002; Seeman, 2000)
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER
Öğrencileri ayrı ayrı tanımaya çalışmalıdır. Onları farklı sosyo-ekonomik ve kültürel dünyalardan gelen, farklı potansiyele sahip bağımsız bireyler olarak kabul etmek ve değerlendirmeleri bu ölçüye göre yapmak "kıyaslama" yanılgısına düşmeyi engelleyecektir.
Öğretmenin öğrencinin ders başarısına ilişkin olarak olumsuz beklenti içinde olmasının bile başarısızlığa yol açtığını göz önünde bulundurarak önyargısız olmalıdır
Öğrenmenin pek çok öğrenci için sıkıcı ve zor gelen bir aktivite olduğunu unutmayarak öğrenmeyi kolaylaştırmaya çalışmak temel bir ilkedir.
Ulaşılabilir amaç ve hedefler koymasına yardımcı olmalıyız. Amacı hedefi olmayan bir çocuğun başarılı olabilmesi zordur. Amaç ve hedefler davranışı yönlendirir, motive eder.
Başarısız öğrencilerin başarabileceği bir "konu" ya da "etkinlik" mutlaka vardır. Önemli olan bu fırsatın çocuğa verilmesidir. Başarması ve arkadaşlarıyla paylaşması için tüm çocuklar desteklenmelidir.
Öğrenciye verilen değer başarısına bağlı olarak koşullu bir biçimde verildiğinde öğrencinin başarısızlığı süreklilik kazanacağı için, kabul edici bir yaklaşım içinde bulunulmalıdır.
Daha önce işlenen konuları unutmaması için arada bir tekrar yapmasının çok faydalı olacağını ,böylece öğrendiklerinin akılda kalacağını hatırlatabilirsiniz.
Geri Dönütlerde Bulunarak Öğrencilerin Kendilerini Geliştirmelerine İmkan Tanıyın ve gelişimlerini izleyebilirsiniz
Öğrencilere, ona iyi örnek olabilecek bir arkadaşı ile birlikte olmasını teşvik edebilirsiniz.
Öğretmenler başarısız çocukların başarılarını artırmak için sık sık öğrenci ve ailesiyle görüşerek bu çocukların zayıf taraflarını tespit edip öğrenme isteklerini arttırıcı çalışmalar yapabilirler.
Kaynak: https://kopilotrehberlik.com/blog/lgssurecindeogrenciaileiliskisi https://okulkocum.com/10adimdalgsnasilcalisilir/