AİLE
Aile, çocuğun ilk eğitim yeridir. Liseye geçiş sınavı hem öğrenciler hem de veliler için oldukça zorlayıcı bir dönemdir. Anne ve babanın rolü ise bu süreçte azımsanmayacak kadar etkilidir. Anne ve baba öğrenci ile işbirliği içinde hareket etmeli ve öğrencinin başarıya ulaşmasına yardımcı olmalıdır. Ailenin ekonomik durumu, aile bireylerinin eğitim düzeyi, beklentileri, tutumları gibi birçok alt faktör, çocukların akademik başarılarını doğrudan veya dolaylı olarak etkilemektedir (Kepçeoğlu, 1995).
Aile faktörü içinde düşünülebilecek önemli değişkenler biri de ebeveyn rolleri ile ilgilidir. Çocuktan akademik başarı bekleniyorsa, aile üyelerinin ona gereken yardım ve desteği sağlaması gerekir. Anne- babanın;
aşırı veya eksik ilgisi,
yanlış tutumu,
sevgisizliği,
baskısı,
sertliği,
ev ortamını uygun düzenlememesi gibi durumlar, çocukların ders çalışmaktan soğumasına, çocuklar üzerinde gerginlik, korku gibi olumsuzluklara neden olmaktadır. Tüm bu olumsuz durumlar ise çocukların akademik başarılarını olumsuz etkilemektedir (Çelenk, 2003; Yavuzer, 1992).
LGS Sürecinde Öğrenciler Ne Yaşar?
Liseye geçiş sınavı ile birlikte çocuklar ilkokul döneminin etkilerinden çıkmaya başlar ve daha ciddi sorumluluklar alırlar. Bu sorumluluklar öğrenciler için oldukça zorlayıcı olabilir. Yoğun olarak kaygılanabilirler. Bu kaygı her zaman telaşlı bir görüntü olarak yansımayabilir. Bazen dışarıdan bakıldığında oldukça rahat ve kaygısız olarak görünen çocuklar da aslında yoğun kaygı taşıyor olabilir. Her yetişkin gibi çocukların da kaygıyla baş etme yöntemleri farklı olabilir. Bazı çocuklar ilgilerini sınav dışında bir alana yönelterek bunun üstesinden gelmeye çalışabilir. Bilgisayar ya da telefon oyunları, var olan bir hobiye karşı yoğun ilgi şeklinde yansıyabilir. Bazı çocuklar yoğun kaygı taşıdıkları zaman sessizleşebilir, içine kapanabilirler. Bazıları içinse durum derslerin üstüne yoğunlaşmak olarak yansıyabilir. Bununla birlikte çocuklar da dönemsel olarak huy değişimleri görülebilir. Bu durum daha agresif davranışlar göstermek, çabuk sinirlenmek, sesini yükseltmek ya da daha duygusal tepkiler vermek olarak görülebilir. Dolayısıyla çocuğun bu davranışlarını anlayabilmek süreç içinde oldukça önemlidir.
LGS Sürecindeki Öğrenciye Veli Nasıl Yaklaşmalı?
Çocuğunuzu Tanıyın
Çocuğunuza Yeterli Olduğunu Hissettirin
Çocuğunuza Koşulsuz Sevgi ile Yaklaşın
Olumlu Davranışların Üzerinde Durun ve Bu davranışlarını ödüllendirin
Çocuğunuzu Aşan Beklentiler Yüklemeyin
Keskin Cümle ve Tavırlardan Uzak Durun
Alternatif Hedefler Oluşturun
Kaynak: https://kopilotrehberlik.com/blog/lgssurecindeogrenciaileiliskisi https://okulkocum.com/10adimdalgsnasilcalisilir/
Adres:
SÜMER MAH. 62026. SOKAK SÜMER İLKOKULU 2/A DULKADİROĞLU/KAHRAMANMARAŞ
Telefon
(0344) 235 13 96/ 05327623312